محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار جهت انجام تحقیقات زیست محیطی در عربستان

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد کشور متبوع وی برای کمک به محیط زیست مبلغ ‪ ۳۰۰‬میلیون دلار به تحقیقات در زمینه کاهش انتشار گازهای آلاینده اختصاص خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، ملک عبدالله در جریان سخنرانی در اجلاس سران کشورهای عضو اوپک در "ریاض" پایتخت عربستان سعودی گفت این کشور ‪ ۳۰۰‬میلیون دلار به تحقیقات در زمینه کمک به محیط زیست اختصاص خواهد داد.
فکر تامین بودجه پژوهش برای کشف راه‌هایی جهت کاهش انتشار گازهای آلاینده ضمن ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی، در همایش‌هایی که پیش از تشکیل این اجلاس برگزار شد نیز مطرح بوده است.
ملک عبدالله تلاش برای گزافه‌گویی در مورد تاثیر نفت بر محیط زیست و تغییر اوضاع اقلیمی زمین را نادرست خواند. وزیران اوپک روز جمعه از جذب و ذخیره کربن و فناوری در حال ظهور برای جذب دی اکسید کربن و ذخیره آن در زیر زمین حمایت کردند.
تمرکز اوپک بر "محافظت از زمین" و قرار دادن آن به عنوان یکی از سه موضوع مهم این اجلاس، جای شگفتی دارد زیرا اعضای اوپک کشورهایی هستند که ثروتشان به صدور سوخت‌های فسیلی بستگی دارد.
در گزارش سازمان ملل که روز شنبه منتشر شدبرنقش انسان  در گرم شدن هوای زمین  و  تاثیرها روی سیستم آب و هوایی که می‌تواند "ناگهانی یا غیرقابل برگشت" باشد تاکید شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
ابراهیم ساعی پور پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 15:00

سلام اولا خیلی سایت قشنگ وخوب و پرمطلبیه ایول ثانیا بابا فکر میکنی کشورهای عربی مثل ایرانه که جون ادم هیچ ارزشی نداره ببخشید وقتت رو جگرفتم خداحافظ

سلام بر آقای ساعی پور عزیز
شما کجا این جا کجا!!!! به هرحال هیچ کجا عمان نمیشه آقا............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد