محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

افزایش میزان تراکم گازهای گلخانه ای

سازمان جهانی هواشناسی "‪،"WNO‬اعلام کرد: میزان تراکم گاز دی‌اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای در هوا، در سال گذشته میلادی (‪ (۲۰۰۶‬افزایش یافته است . 
یک گزارش سالانه که روز گذشته (جمعه) توسط سازمان جهانی هواشناسی منتشر شد، تراکم گازهای گلخانه‌ای اندازه‌گیری شده در ‪ ۴۴‬کشور جهان را نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از ان.اچ.کی، میانگین تراکم گاز دی‌اکسیدکربن در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی در هوا ، برابر با ‪ (Parts Per Million) ۳۸۱/۲ PPM‬بود که نشان‌دهنده ‪ ۰/۵۳‬درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن (‪ ۲۰۰۵‬میلادی) و ‪۳۶‬ درصد بیشتر از دهه ‪ ۱۸‬میلادی، زمانی که انقلاب صنعتی به وقوع پیوست، بوده است.
این گزارش همچنین می‌افزاید: تراکم اکسید نیتروژن نیز ‪ ۰/۲۵‬نسبت به سال ‪ ۲۰۰۵‬میلادی بیشتر بوده و تراکم گاز متان همچنان در سطح بالایی باقی مانده است. 
اوایل ماه جاری میلادی در گزارشی که از سوی دولتها در مورد تغییرات آب و هوایی منتشر شد، فعالیت‌های انسانی تا حد بالایی مسوول افزایش تراکم گازهای گلخانه‌ای می باشد. 

 به منظور متوقف کردن گرمایش جهانی باید انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال ‪ ۲۰۵۰‬میلادی به سطح نصف زمان کنونی کاهش یابد. در این راستاکنفرانس بین‌المللی در زمینه بررسی گرمایش جهانی ماه‌آینده میلادی(ژانویه ‪ (۲۰۰۸‬در اندونزی برگزار خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
افسون یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:49

آیا می دانید همین بطری های نوشیدنی آب( معدنی) سبب افزایش گاز CO2 و پدیده گاز های گلخانه های می گردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد