محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

فناوری زیبا و پایدار صفحات جدید خورشیدی

باطریهای جدید خورشیدی ، مرکب از  ذرات نانو و رنگهای آلی میتواند در رنگها و طرحها بیشماری تولید شود.

ترکیب اصلی مدل های جدید ،  یک رنگ آلی و ارگانیک به همراه  ذرات نانوست که  نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کنند. بعلت اندازه کوچک ذرات نانو، مدل ها نیمه شفاف هستند. این خاصیت، آنها را برای یکپارچگی ظاهری مناسب می سازد. باطریهای خورشید جدید توسط اعضای موسسه سیستمهای انرژی خورشیدی فرانهوفر، در حال گسترش و تولید است، این موسسه فناوری جدید را درنانوتک 2008 توکیو (بزرگترین نمایشگاه جهانی تجارت  نانوتکنولوژی) معرفی خواهد کرد .

نمونه اولیه خورشیدی در رنگ کهربایی است. ممکن است که این نمونه و مدل در رنگها و مدلهای دیگر یا حتی در تصاویر چاپی یا متنی  بعنوان یک عنصرتزیینی و دکوری بکار رود. انتخاب طرحها محدوده جدید وسیعی از درخواستهای احتمالی را ایجاد کرده است. به جای سوارکردن مدل خورشیدی روی سقف ساختمانها، مولد الکتریکی میتواند با پنجره ها یکی  شود. استفاده از این روش، بعنوان فناوری جدید، نه تنها مانع هدایت مستفیم نور خورشید از بیرون ساختمان به درون میشود بلکه  باعث تولید همزمان الکتریسیته نیز می گردد.

موسسه فرانهوفر معتقد است که این موسسه باطری رنگی خورشیدی را بعنوان رقیب برای باطریهای سیلیکونی رایج نمی بیند. مدل اولیه این باطریها،  تنها به یک راندمان چهار درصدی دست یافته است که کاربرد آن در پشت بامها در مقایسه با عملکرد باطریهای خورشیدی شفاف سیلیکونی،  مناسب نیست. اما از طرف دیگر باطریهای خورشیدی رنگی زمانیکه وارد بازار شوند مزیت آشکاری دارند و آن نمای یکپارچه آنست .

ترجمه از متن خبر: سایت شبکه اخبار محیط زیستی
نظرات 7 + ارسال نظر
زئوس شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:13

دانشمندان ترکیبی موسوم به ذره کوانتومی تولید کرده اند که از عناصر مس(Cu) ، ایندییم(In) و سلنیم(Se) تشکیل شده است. ذرات کوانتومی را می توان بین لایه هایی از یک باطری خورشیدی قرار داد و این ترکیب می تواند انرزی را که ممکن است در نتیجه گرم شدن زیاد هدر رود جذب کند. این باطری های خورشیدی بر اساس ذرات کوانتومی امکان دسترسی بهتر به انرژی را فراهم می آورند.
و اطلاعاتی دیگر :





















سلولهای خورشیدی یا باطریهای خورشیدی،قطعات نیمه هادی هستند که انرژی نوری خورشید را جذب کرده و به انرژی الکتریکی تبدیل میکنند و بدین ترتیب می توان از این انرژی بصورت رایگان و نا محدود بهره برداری و استفاده نمود.

از ویژگی های باطریهای خورشیدی می توان نا محدود بودن عمر آن، قابلیت ترکیب و سری و موازی بستن آن، ولتاژ کاملا صاف و DC خروجی آن و ... ذکر کرد.

موارد کاربرد این باطریهای بسیار زیاد و متنوع است، از آن جمله میتوان موارد آموزشی،سرگرمی،شارژرهای باطری،صنایع مخابراتی،ماهواره ها و... را نام برد این باطریها را میتوان مستقیما به مصرف کننده های مختلف وصل کرد،اما از آنجایی که نور خورشید فقط در طول روز وجود دارد لذا در عمل در اکثر موارد این باطریها برای شارژ کردن انواع باطریهای قابل شارژ بکار برده می شود تا بتوان انرژی آنرا ذخیره کرده تا در تمامی شبانه روز بتوان از این منبع انرژی مفت و رایگان استفاده نمود.

بامداد یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:53 http://bami.persianblog.ir

سلام خاله
من که هیچ نفهمیدم از این چیزا . ولی میبینم که هنوز لینک سایت منو نذاشتی تو وبلاگت؟!!!

علیک سلام بامداد خاله
خاله!!!!!!! درست سواد مواد درست حسابی نداری اما اگه چشمان خوشگلت رو از ماهها پیش درست حسابی باز کنی می بینی که من سایت جنابعالی رو با عنوان سایت اختصاصی ‌بامداد ، نمکدون خاله لینک کردم.....

بامداد دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 15:26

مرسی خالهههههههههههه

الهه دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:55 http://iran-history.blogsky.com

سلام دوست عزیزم از ایمیلی که فرستادید متشکرم . موفق باشید.

روشنک شهبازی دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 22:34 http://zeitoun.blogfa.com

دوست من وبلاگ شما به اسم " محیط زیست جهانی " لینکه...
اگه خواستید اسم دیگه ای باشه خبرم کنید ... در اولین فرصت اصلاح می کنم .

حامد موسسوی سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 18:36

سلام
با تشکر از مطالب مفید شما در زمینه ی آب و هوا. من در زمینه ی پروژه جمع آوری و ذخیره سازی دی اکسید کربن در ایران فعالیت می کنم(پروژه کارشناسی). آیا شما در این زمینه و بخصوص درباره مخازن و مناطق مستعد برای این پروژه در کشورمان اطلاعاتی دردست دارین؟به نظر شما برای پیشبرد این طرح از کدامیک از نهادهای داخلی می توان راهنمایی و کمک گرفت؟
پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم.

سلام و ممنون از لطفتون
شخضا قابلیت کمک تخصصی به شما رو ندارم اما خیلی خوشحال میشم بعنوان واسطه طرح و فعالیت شما رو به دفتر ملی پروژه تغییرات آب و هوا معرفی کنم ناگفته نماند که تمام اطلاعات مربوط به وضعیت اقلیمی در این دفتر موجود است... ضمنا برای پیشبرد این طرح هم دفتر تغییرات آب وهوا و هم دفتر بررسی آلودگی هوا که دارای بخشی به نام انرژی است در سازمان محیط زیست گزینه خوبی برای هدایت شما خواهد بود
موفق باشید

الهه یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:44 http://iran-history.blogsky.com

سلام دوست عزیز از ارسال ایمیل کمال تشکر را دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد