محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

گیاهان تولید کننده انرژی، تأمین کننده سوخت آینده

در سالهای اخیر از گیاهان پرانرژی مانند محصولات زراعی،  نخل و جلبک که معمولا دارای پتانسیل تولید سوخت زیستی هستند،  برای تولید اتانول و سوخت های زیستی استفاده می شود. دامنه این محصولات از محصولات سنتی نظیر ذرت، جو، سویا و محصولات ویژه نواحی استوایی و نیمه استوایی، نیشکر، جاتروفا، کافیا، و حتی برخی از گیاهان نامتعارف نظیر جلبک متغیر است و مناطق مختلف جهان دارای منابع انرژی ارگانیک تجدیدپذیر متفاوتی هستند.

سرپرست باغ ملی گیاه شناسی آمریکا معتقد است که ریشه و یا ساقه  می تواند به عنوان سلولز برای مقواهای کاغذی و یا اتانول" و یا به عنوان سویای خوراکی استفاده شود. "طول آنها به 1.8 متر رسیده و بازده محصولشان بسیار زیاد است.  تولید سوخت دیزل مصنوعی "بسیار پاک" ساخته شده از منابع زیست توده نظیر چوب و یا نوعی علف و نهایتاً، تولید الکتریسیته ، از مزایای این طرح می باشد.

دانشمندا ن معتقدند که باقی مانده محصولات بسیار معمولی که شما نمی توانید هزینه زیادی برای جابجایی آنها در مسیرهای طولانی بپردازید و انتقال آنها مقرون به صرفه نیست، می تواند به جای سوزاندن ،  در همان محل از آن برای تولید انرژی مود نیاز خود و یا دیگر سوخت ها استفاده کرد، هدف کاهش هزینه چنین واحد های انرژی و ایجاد فرصتی برای مستقل کردن مزارع از نظر انرژی است.

جلبک یکی از گیاهان با پتانسیل بالا و کاندیدای مناسبی برای تولید انرژی هستند. جلبک گیاهی است که حتی حتی اگر ریشه و یا برگ نداشته باشد، همچنان فتوسنتز می کند و سریع ترین گیاه در جهان از نظرسرعت رشد است. میزان تولید جلبک از دیگر گیاهان بیشتر است و این گیاه حاوی لیپید، یعنی روغنی است که برای تهیه سوخت های دیزلی استخراج می شود که یکی از دلایل جذاب بودن این گیاه به شمار می آید. این روغن، روغنی غیر خوراکی است به همین دلیل تقاضا برای آن بر ذخیره غذایی تاثیر گذار نخواهد بود. جلبک برای تکثیر احتیاج زیادی به آب دارد ،یک تن جلبک نیازمند یک میلیون گالن آب است، اما آنها همچنین می توانند در آب تازه و یا آب شور نیز رشد کنند. او گفت آزمایشات رشد جلبک در محیط های بسته نیز نتایج امیدوار کننده ای داشته است.  لیپید جلبک، محتویات پروتئین و کربوهیدرات آنها را به منابع بالقوه برای پلاستیک های زیستی، سوخت های زیستی، غذا و تغذیه تبدیل کرده است. چندین دانشگاه در حال انجام تحقیقات در زمینه جلبک ها می باشند.

دانشگاه مین که در منظقه سرسبز جنگلی شمال شرقی آمریکا واقع شده است ضایعات جنگلی را تحت فعالیت ابتکارانه خود به نام "ابتکار تحقیقاتی محصولات زیستی جنگلی" به انرژی تبدیل می کند. این دانشگاه اخیرا 30 میلیون دلار کمک مالی از طرف وزارت نیروی آمریکا برای ساخت تصفیه خانه زیستی تجاری در مقیاس کوچک دریافت کرده است.

مسئول ابتکار تحقیقاتی محصولات زیستی جنگلی می گوید،  که محصولات زیستی جنگلی نه تنها شامل سوخت و الکتریسیته بلکه پلاستیک و مواد شیمیایی نیز می شود.  پیشرفت در علم به همراه درک بهتر از اکو سیستم، زیست شناسی رشد درخت و شیمی تجزیه چوب" فرآیند تصفیه را کارآمد تر ساخته است. گلخانه های نوآور که از تمام فضای در دسترس به همراه پلت فرم های رشد چندین طبقه و قرص های سوخت و پلاستیک های غیرنفتی تهیه شده از زیست توده و ضایعات مزارع استفاده می کنند از دیگر تکنولوژی های توسعه به شمار می روند.

کشاورزان در فعالیتهای کسب  انرژی تداوم پذیر از گیاهان،  نقش حیاتی داشته و اقتصاد روستایی و امنیت ملی را تحکیم می بخشند. انجام صحیح  این کار در دنیا، به معنی تعیین یک هدف مشخص و "تولید انرژی به شیوه تداوم پذیری است که باعث بهبود خاک، آب و کیفیت هوا به گونه ای میشود که تولید محصولات غذایی را با خطر مواجه نمی کند. محققان معتقدند که  می توان موادغذایی، سوخت و فیبر، را به صورت هم زمان ، برای برآورده کردن نیازهای جامعه از طریق با صرفه ترین روش موجود تولید کرد.


شما میتوانید برای بدست آوردن اطلاعات تکمیلی در خصوص گیاهان انرژی زا به سایت باغ ملی گیاهشناسی آمریکا به آدرس ذیر مراجعه نمایید.

 http://www.usna.usda.gov

نظرات 9 + ارسال نظر
شرکت پرشین سکور جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:18 http://persiansecure.net

فراخوان تبدیل وبلاگ شما به وب سایت نمونه ای از این امکانات را در اینجا ببینیدweblog.persiansecure.net
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها و نوع سرویس ها به persiansecure.net/index.php?id=11 مراجعه نمائید.
تلفن های جوابگویی به سوالات :02188314422و02188314423
09126942536و09360274285و09125992393
پست الکترونیکی support@persiansecure.net
آدرس :تهران-خیابان سمیه پلاک 30 طبقه دوم شرکت فن آوری اطلاعات پرشین سکور
پایگاه اینترنتی کمپانی opk.co.ir
سایت خدماتی persiansecure.net

واقف شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:20 http://www.shmechanic.blogfa.com

از مطالب ارزندتون ممنونم .

www.shmechanic.blogfa.com

متشکرم

رامن سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:43 http://baallaan.wordpress.com

کاش این روش ها همه کاربردی بشوند و به اجرا دربیایند. به خصوص توی ایران.
دست تان درد نکند.

منزل نو مبارک!!
(آیا اجازه دارم اسم جدید وب تان را بگذارم و عوض کنم؟؟)

من اشکال کامنت ها را از چند نفر پرسیدم. بعضی ها هم نمی دانستند ولی بعضی ها گفتند شاید به خاطر استفاده از اکسپلورر باشد. توی وردپرس با فایرفاکس راحت می شود.

امیدوارم همیشه و همه جا موفق و شاد باشید.

سلام رامن جان
همه این اطلاعات قابل شما رو نداره دوست خوبم

سعید یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 http://f10.blogsky.com

سلام عزیزم
میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت قائم عصر (عج) را به شما و خانواده محترم شما تبریک عرض می کنم
امیدوارم همیشه موفق باشید

سلام
متشکرم

mm312 یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 20:19 http://mm312.persianblog.ir

سلام رفیق و شاید هم رشته ای !
از حضور گرم و ابراز لطفت سپاسگزارم، با کمال افتخار وبلاگ خوب و مفیدتو در فهرست لینکام ثبت کردم. خوشحال می شم نام وبلاگ من نیز در وب شما به یادگار بمونه. شادو سربلند باشید و به امید دیدار.

سلام
وبلاگ زیبای شما لینک شد

elyma دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:08 http://iran-history.blogsky.com

سلام و درود ...
نرگس جان ، یه گزارشی از نمایشگاه بین المللی محیط زیست در وبلاگت قرار بده که ما هم از این نمایشگاه خبردار شویم .
موفق و سربلند باشید ....

سلام
حتما، البته بعد از بازدید خودم

مرسده جمعه 12 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 17:35


با سلام لطفا اطلاعاتی در مورد تولید نفت خام از جلبک درسایت قرار دهید در ضمن ایا امکان تهیه اطلاعاتی در مورد نیروگاه زیست خورشیدی تهیه شده در ازمیشگاه ئیدرو فیزیکی دانشگاه مسکو به سرپرستی میخاییل لیامن در سال 1987 میلادی با تشکر مرسده کاویانی

سلام مرسده خانم عزیز
سعی میکنم اطلاعاتی براتون پیدا کنم و از طریق ایمیل خبرتون کنم
ممنون که سرزدی

مرسده سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 20:15

با سلام می خاستم بدانم ایا می توانم عضو سایت عالی شما باشم اراتمند شما مرسده کاویانی

سلام مرسده عزیز
من به فکر اون دو مورد که گفته بودید هستم
متوجه نشدم منظورتون کدوم سایت؟ اگر وبلاگ رو میگید که مطمئنا میتونید چون عمومیه اما اگر دوست داشتید از صفحه پروفایلم توی سایت مرجع متخصصین دیدن کنید و اگر دوست داشتید عضو این سایت بشید
به لینک زیر مراجعه کنید لطفا
http://www.IrExpert.ir?44639

مرسده جمعه 10 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 21:25

با سلام خدمت نرگس جان واقعا بهترین سایت در مورد انرژیهای نو استراستی ادرس وب فیلتر شده راستی می توانم از طریق ای میل با شما مکاتبه داشته باشم راستی نیروگاه زیت خورشدی گزارش نوشته البرت والین است وایا چنین نیروگاهی ویا مزرعه تولید جلبک ایجاد کرد باتشکر از وقتی که گذاشتید اراتمند شما مرسده کاویانی

سلام خانومی
مطمئنا خوشحال میشم که باشما ارتباط بیشتری داشته باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد