محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

برج خورشیدی المپیک 2016

 Solar City Tower for Rio Olympics 2016 

 

 

به مناسبت میزبانی المپیک 2016 توسط کشور برزیل،  برج خورشیدی در جزیره کوتوندوبا (Cotonduba Island) نزدیک سواحل ریودوژانیروی برزیل بنا خواهد شد. این برج هم یک برج دیدهبانی و هم نمادی برای خوش آمد گویی به میهمانان هوایی و دریایی المپیک 2016 ریودوژانیرو است.  

 

برج شهر خورشیدی (Solar City Tower) که توسط شرکت معماری و طراحی رافا (RAFAA Architecture And Design) واقع در زوریخ سوئیس طراحی شده میبایستی که با بهره گیری  از انرژی خورشیدی در طول روز توسط سلولهای ویژه، نور بیشماری به خود جذب کند . ضمن اینکه با استفاده از حرکت آب دریا، برق مورد نیاز برای شبها نیز در طول روز ذخیره می شودتا نیروی برق مورد نیاز برای المپیک 2016 و همچنین شهر ریودوژانیرو را تامین کند. انرژی مازاد هم صرف پمپاژ کردن آب دریا به مخازن عظیم برج می​شود تا در طول مدت شب این آب از بالای برج به سمت پایین جاری شود و با به حرکت درآوردن توربین​های برج نیروی برق مورد نیاز بازیهای المپیک 2016 و شهر ریودوژانیرو را در شب هنگام نیز تامین کند.   

 

          

 

 

در قسمت سمت دریا که حدود 105 متر ارتفاع دارد فروشگاه، آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و همینطور یک کافی شاپ در پشت آبشار ساخته خواهد شد. همچنین دارای آسانسوری است که برای بردن بازدید کنندگان به طبقات بالا، جایی که منظره دیدنی دارد و  برای  کسانیکه علاقه مند به هیجان و ماجراجویی هستند ، محوطه بانجی جامپینگ یا پرش ارتفاع در نظر گرفته شده است، استفاده می  

البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این طرح فقط یک ایده بلندپروازانه است و امکان دارد هرگز ساخته نشود.