محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

دکتر معصومه ابتکار در لیست ۵۰ نفری نجات دهنده های زمین

روزنامه گاردین در شماره 5 ژانویه خود اسامی 50 نفری که می توانند کره زمین را از خطرات زیست محیطی نجات دهند، اعلام کرد. در میان این اسامی نام دکتر معصومه ابتکار دیده می شود.
این روزنامه با انتخاب هیات داورانی متشکل از افراد کلیدی در گفت و گوهای جهانی زیست محیطی مانند باب واتسن دانشمند برجسته بانک جهانی، مانادا شیوا فیزیکدان و اکولوژیست برجسته هندی، وانگاری ماتای برنده کنیایی جایزه نوبل و لب اولد رییس صلح سبز بین الملل از ایشان درخواست کرد تا فهرستی 50 نفره از افرادی که توانایی نجات کره زمین را از تخریب و نابودی دارند معرفی کنند. همچنین خبرنگاران علوم محیط زیست و اقتصاد گاردین نیز طی جلساتی افراد پیشنهادی خود را معرفی کردند تا این فهرست به طور دقیق تری به معرفی قهرمانان سبز مبادرت ورزد.

گاردین در مقدمه این مطلب خاطر نشان می سازد: خرس های قطبی سرگردان، یخ های قطبی آب شده، رودخانه های خشک شده، سیل ها و طوفان های وحشتناک تصاویر تکان دهنده ای در سال 2007 به وجود آوردند و باید دریابیم که چه کسانی بهتر می توانند جلوی تخریب محیط زیست جهانی را بگیرند.
گاردین اضافه می کند: چه کسانی می توانند تغییرات لازم را ایجاد کنند و راه حل های انقلابی ارایه دهند؟ ما می توانیم روش زندگیمان تغییر دهیم ولی این کافی نیست و باید سیاستمدارانی را بیابیم که بتوانند جامعه و صنعت را وادار به تغییر رفتار کنند.
این روزنامه اضافه می کند: بالاخره به فهرستی از افراد رسیدیم که در بین آنها 19 ملیت وجود دارد و اکثرشان دارای پیشینه علمی و تخصصی هستند. آنجلا مرکل نخست وزیر آلمان، اسقف بارتلوم، مارینا سیلوا وزیر محیط زیست برزیل، تیولد اکزیابر دانشمند غنایی، لئوناردو دی کاپریو بازیگر سینما، اندرو کی بل وکیل سرشناس زیست محیطی امریکایی، زن گرونگ شی دانشمند چینی، الگور معاون رییس جمهور سابق امریکا، راجندرا سینگ کارشناس هندی حفاظت از آب، کن لیوینگستون شهردار لندن، محمد ولی موسی وزیر سابق محیط زیست افریقای جنوبی، دیترز سالامون شهردار آلمانی، مایون نویسنده و فعال زیست محیطی چینی، دکتر معصومه ابتکار  قهرمان زمین ملل متحد 2006 و ...
گاردین با اعلام نام این 50 نفر آنها را نمونه هایی از دریای بزرگ انسان هایی قلمداد می کند که عامل ایجاد یک انقلاب عظیم علمی و اجتماعی خواهند بود و به ما در آستانه ورود به سال 2008 امید می بخشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد